کد خبر: ۱۶۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
مدیر مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی واحد فارس مطرح کرد: 

 شرط پیشرفت کشور در عدم وابستگی به غرب

مدیر مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی واحد فارس گفت: در شرایط فعلی شرط پیشرفت کشور در عدم وابستگی به غرب فریبکار، بدعهد، تمامیت‌خواه و زورگو است.

محمد رضی حدائق در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در رابطه با انتخاب اعضای کابینه دولت جدید بیان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که برای انتخاب وزرا بایستی موردتوجه باشد در کنار شایستگی و کارآمدی، نگاه به ظرفیت‌های داخلی برای حل مسائل و اداره کشور است، همچنین افرادی که به‌هیچ‌وجه با انقلاب و رهبری زاویه ندارند انتخاب شوند. 

وی در توضیح رشد اقتصاد در دولت سیزدهم، مطرح کرد: شهید رئیسی در خصوص اقتصاد ضمن گسترش روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورهای مستعد، توجه اصلی را به توانایی‌های داخلی معطوف داشت و با این دو روش عملاً اقتصاد منفی کشور را مثبت و رو به پیشرفت قرار داد. 

 شرط پیشرفت کشور در عدم وابستگی به غرب

 مدیر مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی واحد فارس افزود: تقریباً همه سیاست‌ها و عملکرد شهید رئیسی مورد تأیید و امید مقام معظم رهبری بود و این اعتماد متقابل شبیه اعتماد متقابل بین حضرت امام و مقام معظم رهبری بود.

حدائق دلیل موفقیت دولت سیزدهم را ایمان، اخلاص و توکل به خدا دانست و یادآور شد: از طرف دیگر استفاده از قابلیت‌های داخلی و ایجاد ارتباط با ظرفیت‌های خارجی دلیل موفقیت دولت سیزدهم بود.

وی در خصوص مذاکره با کشورهای غربی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی هیچ‌گاه با مذاکره مخالفت نکرد؛ اما سرنوشت و برنامه‌های کشور را به مذاکره گره نزد و راه منطقی و شدنی را پیش گرفت و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کرد و شرط مذاکره را تأمین منافع امت شریف ایران قرار داد.

 مسئول شورای علمی‌پژوهشی شورای فرهنگ عمومی فارس گره‌زدن اقتصاد و سرنوشت کشور به برجام و تلاش برای کسب رضایت آمریکای خیانتکار جنایت‌کار را اشتباه دانست و گفت: این عمل باعث عقب‌گرد و آسیب جدی شد و نباید تکرار شود.

حدائق ادامه داد: در همه دولت‌های قبل مواردی وجود دارد که قابل الگوبرداری است، به ویژه دولت شهید رئیسی که در ابعاد مردمی بودن، اقتصاد، سیاست خارجی، تعامل با قوای داخلی، صبر و خویشتن‌داری، قانون‌مداری و خصوصاً تبعیت از امام جامعه الگوی بسیار مناسبی است. 

وی تأکید کرد: همراهی و تبعیت از ولایت، تبعیت از قانون، تلاش برای ایجاد وحدت بین مسئولین و آحاد مردم، اعتقاد و اعتماد به ظرفیت‌های دینی و ملی و پرهیز جدی از لیبرال‌های اجنبی‌پرست.

این مقام مسئول در رابطه با اینکه رئیس‌جمهور چگونه می‌تواند عزت و استقلال کشور را حفظ کند، اظهار کرد: در شرایط فعلی شرط پیشرفت کشور در عدم وابستگی به غرب فریبکار، بدعهد، تمامیت‌خواه و زورگو است.


انتهای خبر/224224

 

نظرات بینندگان